Scrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text GeneratorScrolling Glitter Text Generator

Wednesday, May 27, 2009

cepatnye masa berlalu....

..... x sangka nye... diam x diam da nk dekat dua tahun da memori aku pg denmark jg angah bersalin kan adik alyssa dulu.... aku pg bulan 9 thn 2007... adik lahir 5/9/2007... yang tarikhnye same dgn besday arwah abah aku... sebulan dok kat sana, mcm2 kenangan yg xle aku lupa... best sgt sbb x penah kan aku pg jln jauh2 sebelum nih... takut sgt2 jugak sbb 1st time jln jauh seorg diri... mmg takut giler tp akak aku yg la yg x putus2 bg semangat kat aku.... tp alhamdulillah.... prjalanan aku pg n balik slmt.... ooo lupa nk bgtau.... ms aku pg tuh, da nk dekat sambut puasa tau... merasa gak la puasa di negara org... tp betul la kata pepatah " hujan emas d negeri org, hujan batu d negeri sndiri".... lebih baik 10 juta kali malaysia dr negara org tuh... kat malaysia ni "macam2 ada"... huahuahua...
....aku terbang ke denmark dr s'pore n transit kat bangkok.... org2 yg dipaksa rela menghantar aku ialah hubby aku la kan... masa tuh tgh tunang lagik... hehehe... nak x nak dia mmg la kena hantar tunang kesayangan dia nih kan... hahaha... sedih seh masa nih... masing2 kontrol air mata... kuang3x... ialah nk berpisah sebulan la katakan... mesti rindu gila babas kan... kah kah kah...

... haa ni plk pak long aku... abg sulung mak aku... aku saje je ajak dia... dpt gak dia jln2 tgk bndr s'pore tu kan... dia pun jarang jalan... cume wat pasport tu semata2 nk pg umrah dulu... pastuh lgsg x gunakan paspot tuh... at least bila dpt antar aku nih, bercop2 jugak la paspot dia tu kan... hahaha... opps, ader lagik sorg yg antar aku iaitu kak ain (kakak ipar aku), tp mana ntah gmbr aku dgn dia... xde plk dlm komputer nih...
... ms nih akak aku tgh tggu giliran utk masuk bilik brsalin.... hehehe akak aku ni xle brsalin normal... that y kena tggu giliran ... uuppss jgn marah wahai kakak ku yg trsayang... tp mmg betul kan... ni la 2nd day aku kat denmark... sbnrnya ms tuh aku tgh ngantuk gila... jet lag la katakan... tp aku kontrol lagi rrr.... ( sama x muka aku dgn akak aku tuh??? x sama ker? mmg x same pun tp xpela yg pntg dia la kakak kesayangan aku n the one n only kakak kandung aku ) ....
... gmbr ni ms aku pg amik aiman kat sekolah dia... korg tau x ni gmbr ape??? ni la gmbr pokok epal... siyes jakun gile aku ms nih... ye la kat malaysia mana ader pokok epal kan... ms ni buah epal tu tgh hijau lgk tp disebabkan aku ni terlebih jakun... aku snap je la... pedulik ape....
.... haa, ni br real brgambar dgn buah epal yg da masak... tu yg ala2 muka manja ckit tuh... kuang3x... pkok epal ni rendang giler tau... memang jakun terlebih suda aku ms tuh...
.... ni plk ms tgh nurse dtg umah utk tgk prkembangan adik alyssa... korg tgk la cara dorg timbang bdk... pelik kan... 1st time tu aku tgk cara camtuh...
... ms aku g denmark tu sempat gak la aku melawat sweden n norway... disebabkan abg ipar aku (abg nazri) tu syg jugak kat adik ipar dia nih.. hehehe... dia bwk aku naik kapal besar ke OSLO... wah, bestnye ms tuh tau... kitorg pg ms akak aku da 3 minggu brsalin... coz aku nk balik malaysia next week nya... kesian gak kat akak aku tuh... tp dia gagah kan jugak demi adik kesayangan dia nih...
... ms nih aku kat stesen keretapi denmark... train, bas n beskal adalah pengangkutan utama dorg... yg bagusnya kat cni, beskal pun leh naik ketapi tau.... haa jgn x caye.... bas dia plk bole senget2 kalu nk amik org @ turunkan org... n saper2 yg bwk stroller pun leh naik bas jugak tau.. siap ade space khas utk stroller dlm bas tuh... canggih ooo... beskal plk mmg byk giler la kat denmark nih... pastuh harga dia plk bkn murah2 tau... ribu riban lagik... kalu beskal tu lawa xpe gak... beskal yg harga ribu riban tuh ala2 beskal tua atuk2 kita dulu tau... hahahaha.... lawak plk la kan...
..... ni plk ms aku melawat little mermaid yg da disumpah jdk batu.... hahahha.... xdelah acah jer.... tp batu tu mmg ala2 little mermaid laa... salah satu tmpt indah kat denmark la utk pelancong2 mcm aku nih... uih pelancong sehhh....
.... gambar ni plk harus aku tepek kat blog nih coz kang org kata aku tipu plk aku da menjejak kan kaki kat denmark tu kan.... hahaha.... kobenhavn tu ialah copenhagen (kalu bahasa danish dorg cenggituh la ejaan nye, sebutannye dlm bahasa melayu plk kobenhon) huahuahuahua... betul laaa... x tipu....
... ni plk ms aku da nkbalik... sedih betul ms nih nk tinggalkan anak sedare kesayangan aku nih.... aiman n alyssa... aiman n aku nangis x hengat punye ... ye la sebulan tuh aku yg hantar n amik dia sekolah... tdo dgn dia.... teman dia mkn n mcm2 lagi la... n hakikatnye aku mmg syg sgt kat aiman nih....

.... ceh, adik tu ngs bkn sebab sedih aku nk balik malaysia tp ngs sebab nak susu laaa..... hahaha...
emh... tu la dia kenangan2 yg x dapek den nak lupokan... best sgt2.... smoga Allah bg rezeki lebih kat hubby i n dptla pg sana lagik kan... huahuahua..... insyallah....

2 comments: